Na ÁMOSkách jsme přidali novou hru Nadace O2, která zábavnou formou učí bezpečnému chování v digitálním světě
Vzdělávací hra, která je součástí projektu O2 Chytrá škola, zaměřená na bezpečné chování na internetu, prevenci fakenews a kyberšikany, je dostupná zdarma pro všechny hráče od osmi let, a to online i na všech ÁMOSkách.
V dnešní digitální éře je pro děti, rodiče, pedagogy i seniory klíčové rozumět nástrahám internetu a umět jim čelit. Nadace O2 proto spustila novou online hru NetKnights, která zábavnou formou učí základům bezpečného chování v digitálním světě. Hra je přístupná zdarma a mohou se jí účastnit hráči starší osmi let, a to ve verzi pro jednotlivce, dvojice nebo i pro skupiny až třiceti hráčů.
„Tato hra je dalším posunem v rámci našeho programu O2 Chytrá škola. Právě osvěta a hravá forma, kterou NetKnights přináší, bude cenným nástrojem nejen pro školy, které díky ní mohou zpestřit výuku, ale i pro všechny, kdo chtějí držet krok s moderními technologiemi,“ říká Dominika Herdová, ředitelka Nadace O2.
Cílem hry je zvítězit nad Zlounem a stát se díky znalostem hrdinou internetu. Hráči odpovídají na otázky týkající se bezpečnosti na internetu, digitálního zdraví nebo kyberšikany. Podle správnosti odpovědí se k cíli buď přiblíží nebo se od něj naopak vzdálí.
NetKnights je ideální nejen pro domácí hraní, ale i pro zpestření školní výuky, kde může proti sobě soutěžit celá třída. Na vývoji hry spolupracovala Nadace O2 se společností VISUALIO s.r.o., která zajistila technické provedení i vizuální atraktivitu.
„Naši programátoři brali celou hru jako své dítě. Výsledkem je výjimečný a vizuálně atraktivní projekt, který se zcela vymyká našim běžným projektům,“ popisuje Adam Altmann, Managing Director ze společnosti VISUALIO s.r.o.
Hru si mohou zájemci zahrát na počítači, tabletu nebo chytrém telefonu. Dostupná je také v rámci ÁMOS vision, sítě dotykových informačních panelů na základních a středních školách a nově i v domovech pro seniory. „Novinka Nadace O2 v podobě NetKnights do našeho konceptu perfektně zapadá. Proto jsme se rozhodli ji nasadit zdarma na všech 420 školách. Věřím, že bude žáky, rodiče i seniory bavit a zároveň je naučí důležité informace o online bezpečí,“ říká Richard Prajsler, jednatel společnosti inpublic group s.r.o.