Cesta k lepšímu duševnímu zdraví

Více než 220 tisíc žáků se může vydat na Cestu k lepšímu duševnímu zdraví

Jak porozumět svým emocím? Jak požádat o pomoc? A jak mohou učitelé děti s oblastí duševního zdraví efektivně seznamovat? Nejen s tím má pomoct  projekt Cesta k lepšímu duševnímu zdraví, který pro žáky základních a středních škol připravila společnost ÁMOS vision ve spolupráci s Národním ústavem duševního zdraví.

Ze studie, kterou ve spolupráci s Českou školní inspekcí provedl Národní ústav duševního zdraví, vyplynulo, že až 40 procent deváťáků projevuje známky deprese a u 30 procent se objevují symptomy úzkostnosti. S tím, jak se zhoršuje duševní zdraví mladé populace, se zvyšuje nutnost edukace a prevence. Projekt, který je od září k dispozici na 417 školách napříč ČR, přináší důležité nástroje, které mají pomoci žákům lépe porozumět jejich emocím, naučit se, jak o pomoc požádat, a zároveň nabídnout pedagogům efektivní metody, jak o této problematice s žáky mluvit.

 

Interaktivní materiály na dotykových panelech

Obsah projektu aktuálně zahrnuje šest spotů, které se zaměřují na klíčové aspekty duševního zdraví, jako je například práce s  emocemi, zvyšování sebevědomí nebo dýchací techniky na snížení stresu. Dále se počítá s tím, že bude v pravidelných intervalech aktualizován a rozšiřován o další témata, která budou přizpůsobena potřebám škol a zpětné vazbě od žáků a učitelů. Kromě toho budou na dotykových panelech dostupné interaktivní dlaždice, které umožní žákům aktivně se zapojit do problematiky. Tyto dlaždice budou sloužit jako vstupní brána do online poradny, kde budou moci žáci nalézt více informací o tom, jak hledat pomoc při psychických potížích.

„V dnešní době narůstajícího počtu duševních potíží u dětí jsme cítili potřebu nabídnout žákům nástroje, díky kterým se mohou lépe orientovat ve svých emocích, nabídnou jim jednoduché copingové strategie a pomohou jim udržet optimální duševní pohodu. Spojení odborných znalostí našeho týmu s inovativní technologií panelů ÁMOS umožní efektivně oslovit žáky a učitele v celé zemi,“ říká Magdalena Lukasová z Národního ústavu duševního zdraví.

„Velmi oceňujeme, že se tato problematika v ÁMOSkách nově objevila. Potřebné informace dostávají žáci v přehledné formě, líbí se nám hlavně konkrétní kroky, jak komunikovat na toto téma se svým okolím – rodiči a kamarády. Téma duševního zdraví je dnes mimořádně aktuální a důležité, zejména když vidíme, že se s ním potýká stále více našich žáků. Díky včasnému získání kvalitních informací mají děti větší šanci najít účinnou pomoc pro své problémy,” uvádí Mgr. Martin Fiala, ředitel ZŠ Pardubice-Spořilov.

„Situace v oblasti duševního zdraví žáků se poslední dobou výrazně zhoršuje. Kapacita odborné pomoci je bohužel nedostatečná. Proto vítáme každou možnost, jak poskytnout žákům a studentům informace a pomoci jim zorientovat se sami v sobě. Projekt „Cesta k lepšímu duševnímu zdraví“ s využitím moderní technologie představuje pro žáky přitažlivou formu získávání těchto potřebných informací. Je to jedna z dobrých cest, jak pomoci,” doplňuje Mgr. Ing. Luboš Zajíc, MBA, prezident Asociace ředitelů základních škol ČR.
 

 

Široký dosah projektu

„Do projektu „Cesta k lepšímu duševnímu zdraví“ je zapojeno 417 škol, což zahrnuje jak základní, tak střední školy napříč celou Českou republikou. “Projekt osloví více než 222 tisíc žáků a 20 tisíc učitelů, čímž pokryje širokou část populace, která je v současné době vystavena riziku duševních potíží. Zároveň bude projekt komunikován také návštěvníkům škol z řad rodičů a zřizovatelů. Tím se zvyšuje povědomí o nutnosti péče o duševní zdraví napříč generacemi,” uzavírá Richard Prajsler, zakladatel ÁMOS vision.
 

 

 

 

Získejte na vaši ÁMOSku
podzimní bonus 10 000 Kč

 

ÁMOSka je dotyková nástěnka pro vaši moderní školu

  • Napojíme ji na informační systém vaší školy
  • Během jedné vteřiny do ní vložíte vlastní obsah
  • Inspirujete vaše žáky osvětovými videi
  • Sdílíte společné zážitky, úspěchy či tvorbu žáků

 

 

 

 

Co podzimní bonus obsahuje?

Bonus platí k novým uzavřeným smlouvám na pořízení dotykové nástěnky ÁMOS vision do 15. prosince 2024

​​​​

 

 

Co říkají o ÁMOSce ředitelé? 

Mgr. Eva Smažíková, ředitelka 
ZŠ a MŠ Ohradní, Praha 4

„Díky skvělé spolupráci se společností ÁMOS vision jsme získali moderní interaktivní prvek, který se stal nedílnou součástí naší moderní školy.“

Mgr. Stanislav Hakl, ředitel
ZŠ Rudolfa Koblice, Kadaň

„Oceňujeme propojení na informační systém školy. Rozvrhy, suplování, jídelníčky jsou k dispozici na pár kliknutí. Pěkný design. Kvitujeme obsah preventivního charakteru, Možnost nahrávat vlastní obsah.“

 

Ing. Jaromír Šmíd, metodik ICT 
ZŠ a MŠ Msgre B. Staška, Domažlice

„S nástěnkou ÁMOS vision jsme opravdu velmi spokojeni a v současnosti řešíme pořízení ještě jedné pro vyučující. Nástěnka je každou přestávku obležena žáky, kteří využívají její funkce a je velkou pomocí i pro vyučující.“

Mgr. Bc. Vladimíra Šimáčková ředitelka
ZŠ a MŠ Praha 5 – Zličín

„K tomu, že je naše nově postavená škola hodna 21. století, určitě přispívají i dva panely ÁMOS. Většinou je kolem nich shluk dětí – vyhledávají si rozvrhy, suplování a sledují videa. Děkujeme firmě ÁMOS vision a rozhodně doporučujeme do každé školy!

 

„Jsme neskutečně nadšeni, že naši dotykovou nástěnku ÁMOS denně využívají stovky škol po celé republice. 

A v čem je ÁMOSka jedinečná? Proč si ji děti oblíbily? 

Spolupracujeme s více než osmdesáti partnery, s nimiž vytváříme jedinečný obsah, který neustále obměňujeme a žáky vzdělává a baví."


Richard Prajsler, zakladatel ÁMOS vision
richard.prajsler@inpublic.cz​​​​​